Zakres prac
Więcej o projekcie
Legenda głosi, że Leasingus Optimus żył w starożytnym Rzymie ok. II wieku p.n.e. Był średnio zamożnym kupcem, który trudnił się sprzedażą używanych rydwanów. Jednak, kiedy w latach 20 p.n.e. w Republice Rzymskiej nastał kryzys i sprzedaż pojazdów zaczęła spadać, Leasingus Optimus wpadł na nowatorski pomysł.
Jako, że coraz mniej osób stać było na zakup wymarzonego środka transportu, rozpoczął ich dzierżawę z możliwością wykupu użytkowanego pojazdu. Ta forma przypadła do gustu Rzymianom, którzy masowo zaczęli korzystać z nowej, opłacalnej usługi.
Minęły setki lat, nim na początku lat 50-tych XX-go wieku współcześni przedsiębiorcy ponownie odkryli możliwość rozwoju dzięki zaletom tej formy inwestowania. Na cześć starożytnego przedsiębiorcy nazwano ją leasingiem a Leasingusa Optimusa po dziś dzień uważa się za patrona wszystkich leasingobiorców.
Właśnie poznaliście historię Leasingusa Optimusa - patrona leasingobiorców. Ta mityczna postać narodziła się... nie, nie w starożytnej Grecji, lecz przy kawie, w naszej kuchni :)
Jak do tego doszło?
Zgodnie z prośbą Klienta myśleliśmy nad szlachetnym, klasycznym znakiem firmowym. Poszukiwaliśmy greckich bogów będących patronami pieniędzy, zarobków, przedsiębiorców. Jedyne, co znaleźliśmy, to bóg urodzaju - Dionizos, który jednak bardziej kojarzony jest z winem (jego rzymski imię to Bachus), niż z urodzajem plonów.
Dlatego wpadliśmy na pomysł, aby stworzyć nowego bożka - dla Klienta wszystko ;) Tak narodził się Leasingus Optimus - starożytny, grecki bóg - patron wszystkich leasingobiorców ;)
Kompleksowa obsługa
Na bazie tego pomysłu stworzona została cała strategia komunikacji marki. Wykreowanie brand hero dało olbrzymie możliwości promocji firmy, jak choćby świętowanie dnia patrona leasingobioców.
Zaprojektowaliśmu identyfikację wizualną szlachetną i oszczędną w formie zarazem. W logo znalazł się stylizowany na rycinę portret Leasingusa Optimusa nawiązujący do tradycji, wpisany w tarczę - symbol ochrony i bezpieczeństwa. Stworzona przez nas strona WWW również charakteryzuje się elegancją oraz przejrzystością połączoną z tradycją.
Metryczka projektu
Klient: Operator Leasingowy
Data realizacji: 2014
Zakres prac: kompleksowa obsługa marki, kreacja nazwy, claim, projekt logo, strategia komunikacji, Key Visual, identyfikacja wizualna, Brand Hero, storytelling, projekty poligraficzne, druk, copywriting, strona WWW